وزارت معارف: هیأتی باصلاحیت ادعای سوءاستفادۀ جنسی در معارف لوگر را بررسی می‌کند

- ۲۵ عقرب ۱۳۹۸

ماندگار: مسوولان در وزارت معارف از توظیف هیأتی برای بررسی ادعای سوءاستفادۀ جنسیی در مکاتب لوگر خبر داده و می‌گویند که این هیأت با صلاحیت کارش را دیروز آغاز کرده است.
دکتور محمدمیرویس بلخی، سرپرست وزیر معارف دیروز با والی و نماینده‌گان مردمِ لوگر در پارلمان و شوراهای ولایتی در رابطه با ادعای سوءاستفاده از شاگردان این ولایت دیدار و گفت‌وگو کرد.
mandegarدر خبرنامه‌یی که وزارت معارف به روزنامۀ ماندگار فرستاده، آمده است: سرپرست وزارت معارف در این دیدار از توظیف هیأت باصلاحیت برای روشن ساختن ابعاد مختلف این موضوع خبر داده و گفته است که این هیأت صبح امروز{دیروز} به لوگر رسیده است.
آقای بلخی بر این موضوع تاکید ورزید که از این حیث که مراکز آموزشی و معارف محل تعلیم و تربیه اطفال افغانستان است، لذا ما بر عملکرد تمامی کارکنان این وزارت بشمول آموزگاران و کارکنان اداری نظارت جدی داریم.
محمد انور اسحاق‌زی والی لوگر نیز در این دیدار گفت که این گزارش نه تنها حقیقت ندارد بلکه اهانت به خانوادۀ معارف و مردم لوگر است.
اسحاق‌زی همچنین از توظیف هیأت باصلاحیتی در سطح ولایت لوگر از نهادهای امنیتی، عدلی و قضایی خبر داد و تصریح کرد که مقامات ارشد این ولایت بهطور جدی تمامی ابعاد این موضوع را بررسی کرده و تعقیب می‌کنند.
وکلا و سناتوران ولایت لوگر نیز عنوان کردند که دامان معارف پاک بوده و نباید با این ادعاها و اتهامات آلوده شود.
دو روز پیش رسانه‌ها از وجود فساد اخلاقی در شماری از مکاتب ولایت لوگر خبر داده و گفته اند فعالان جامعۀ مدنی لوگر ۵۰۰ پروندۀ آزار جنسی را مستند سازی کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.